Currently reading

Trisha's currently-reading book montage

Getuige
De Grote Zaal
De Verloren Vogel


Trisha's reading »

vrijdag 4 oktober 2013

James Jones: The thin red line


The thin red line
The thin red line by James Jones
My rating: 3 of 5 stars

In 1942 landden Amerikaanse mariniers op Guadalcanal. Het is het grootste eiland van de Salomonseilanden en het is een jungle.
Op dit eiland werd een verschrikkelijke strijd gevoerd om de macht in de Stille Oceaan in de Tweede Wereldoorlog.
De compagnie strijden om zelf behoud zowel lichamelijk als geestelijk in deze hel van de jungle, waar de hitte, insecten, de slagregens, de lijkengeur en kruitdampen het moeilijk maken om door te gaan en waar het eten altijd hetzelfde is.
De mannen vechten om de aanvallen van de schreeuwende Japanners af te slaan en om hun woede te stillen om de dood van een gesneuvelde kameraad.
---
Waardering:
Een boek dat beschrijft wat de jongens mee moeten maken. Er zijn er velen geschreven, maar niemand verwoordt en grijpt de emotie zo goed als James Jones. Het boek pakte me en nam me mee. Helaas heb ik er toen ik het last veel moeite voor moeten doen om er doorheen te komen. Ik hoop dat ik het nog een keer kan lezen zodra mijn stapel te lezen boeken is geslonken.
---
Overige boekinformatie:
Uitgeverij: De Fontein
ISBN: 90.6112.382.8
497 pagina's; Paperback

Verfilming:
The Thin Red Line - 1998
Regisseur: Terrence Malick
Hoofdrollen: Adrien Brody, James Caviezel, John Cusack, e.a.



View all my reviews

Geen opmerkingen: