Currently reading

Trisha's currently-reading book montage

Getuige
De Grote Zaal
De Verloren Vogel


Trisha's reading »

woensdag 7 januari 2009

Jaaroverzicht van 2008

Goedenavond iedereen,

Allereerst wens ik iedereen:

EEN GEZOND EN GELUKKIG 2009
MET HEEL VEEL LEESPLEZIER

Zoals velen hebben gezien ben ik een tijd niet bezig geweest op mijn blog.
Deze is hierdoor niet meer erg up-to-date. Maar dat wil niet zeggen dat ik niets heb gelezen de afgelopen tijd. hieronder zien jullie een klein overzicht van het aantal gelezen boeken van 2008
  
G01
Herbert, James
****
G02
Herbert, James       
***
G03
Herbert, James       
****
G04
Loomis, Gregg        
****
G05
King, Stephen                    
****
G06
Knap, Henri             
****
G07
Kostova, Elizabeth 
*****
G08
Freeman, Brian      
****     
G09
King, Stephen                    
***
G10
Olson, Neil   
***
G11
Nanne, Gerard        
****
G12
Slaughter, Karin
***
G13
Hewson, David       
***
G14
King, Stephen        
***
G15
Herbert, James
***
G16
Herbert, James
***
G17
Goeken, Paul          
**
G18
Goeken, Paul          
****
G19
Herbert, James
****
G20
Vandenberg, Phillip
***
G21
Grunberg, Arnon
***
G22
Bernlef
***
G23
Goeken, Paul          
***
G24
Konsalik       
****
G25
Veen, Marten v.d.
***
G26
Freeman, Brian
*****
G27
Steemers, Nicolet
***
G28
Broos, Adriaan
****
G29
Waal, Simon d.
***
G30
King, Stephen        
**
G31
Neville, Katherine
*****
G32
Escober        
****
G33
Mulisch, Harry
***
G34
Gerritsen, Tess       
***
G35
Zusak, Markus
*****
G36
Gaarder, Jostein
***
G37
Mills, Mark    
***

Waardering
02 x 2*  (zonde van mijn tijd-wel uitgelezen)
19 x 3* (goed)
12 x 4* (zeer goed)
04 x 5* ( Subliem)

In vergelijking met wat ik heb gekocht is de verhouding niet goed. Nu heb ik voor het jaar 2009 een voornemen. Of eigenlijk een aantal voornemens.

1. Meer tijd besteden aan mijn school
2. Meer tijd nemen voor mijn omgeving
3. Genieten van mijn omgeving
4. Meer ontspanning en meer tijd voor mijzelf. Dit houdt in meer lezen.
5. Minder boeken kopen per maand met uitzondering van januari en december en 30 april.

Ik denk dat het haalbaar moet zijn, maar dat is nooit duidelijk hoelang je aan een voornemen houdt. Nu zullen de meesten die mij kennen zich wel afvragen of vooral het laatste voornemen haalbaar is en waarom die twee uitzonderingen.
Nou dat ga ik proberen uit te leggen.

1. Minder kopen houd in dat ik kieskeuriger moet zijn. Tot vorig jaar maakte het niet uit welk boek ik kocht als het aanbevolen werd wilde ik het hebben. Nu wil ik me er toe dwingen om goed op te letten of het boek me trekt. Natuurlijk heb je auteurs die je altijd wilt hebben omdat je al zijn/haar boeken hebt en dat maakt dan ook niet uit. Maar voor de rest.... OP LETTEN en KIESKEURIG ZIJN.

2. Januari en december zijn uitzonderingen om het simpele feit dat...
In januari ben ik jarig --> grote kans dat ik bonnen krijg dus die gebruik ik dan voor boeken.
Daarnaast is er in januari in Ahoy te Rotterdam een boekenfestijn, waar boeken tot 70% korting worden aangeboden. Goede reden dus om daar heen te gaan en je uit te leven.
In december zijn de feestdagen --> Meestal doe ik met de kerstdagen mezelf een aantal boeken cadeau. Daarom deze uitzondering op de regel.
Op 30 april is het zoals bekend koninginnedag. Ik vind het dan altijd leuk om te struinen. Op zulke dagen kom ik meestal ook met veel boeken thuis. Dit blijft de laatste jaren wel beperkt maar toch kan het soms uitschieten.

Hopelijk kan ik deze voornemens volhouden en kan ik mijn NTL-stapel verkleinen.

Iedereen bedankt voor het langskomen en tot snel.


1 opmerking:

Anoniem zei

Hoi Trish,

Een moedig streven om zo min mogelijk boeken te kopen, ik wou dat ik het kon ;)

Veel leesplezier dit jaar, en ik kom nog wel weer es buurten.

Groets Astrid