Currently reading

Trisha's currently-reading book montage

Getuige
De Grote Zaal
De Verloren Vogel


Trisha's reading »

zondag 24 mei 2015

Het jaaroverzicht van 2015

Beste lezers,

Hierbij alvast mijn overzicht van 2015. Ik wil dit jaar minimaal 50 boeken gelezen hebben. Geen plicht, maar een doel. Een plezier. Ik gaf al eerder aan dat ik er een challenge van wilde maken. Dat schreef ik in ieder geval in de blog 'Challenge of niet? Nee... meer variatie in de leeslijst' op 11 januari. Maar hoe ga ik jullie duidelijk maken dat ik een bepaalde onderdeel van de challenge heb gehaald? Een kolom in het overzicht wordt lastig, tenzij ik de challenge een nummering geef. Dit laatste heb ik gedaan. Via de eerder genoemde blog kunnen jullie achterhalen welke onderdelen van de challenge door mij gehaald zijn. 
Omdat het jaar nog niet voor bij is en ik nog niet klaar ben met lezen zijn zowel de challenge-blog als deze blog niet statisch. Dus kom vooral eens terug om mijn overzicht te zien. 

G01
Wambach, Helen
De mens heeft vele levens
***

G02
Ritchie, George G.
Terugkeer uit de dood
***

G03
Gerritsen, Tess
Sterf twee keer
****

G04
French, Nicci
De mensen die weggingen
***

G05
Dorrestein, Renate
Want dit is mijn lichaam
****

G06
Waal, Simon (diverse)
Summercrime
****

G07
Blum, Jenna
Het familieportret
****

G08
Enquist, Anna
De ijsdragers
**

G09
Zwagerman, Joost
Duel
**

G10
Fredriksson, Marianne
Inge en Mira
***

G11
Frijtag Drabbe Künzel, Geraldien von
Kamp Amersfoort
***

G12
Bomans, Godfried
Erik of het kleine insectenboek
**

G13
Blundell, Nigel
Het grote Mysterieboek
**

G14
Heide, J.C. van der
Spookhuizen en geestverschijningen
**

G15
Stilton, Geronimo
De ontdekking van de superparel
***

G16
Stilton, Geronimo
Red de witte walvis
***

G17
Anson, Jay
The Amityville horror
***

G18
Thilliez, Franck
Het weeshuis
****

G19
Pescar, Tisa
Wolfmaan
****

G20
Verhulst, Dimitri
De zomer hou je ook niet tegen
***

G21
Blum, Jenna
In tweestrijd
***

G22
King, Stephen
It
****

G23
Mentzel, Horst
De duiker in de beerput; sporen van een Duitse jeugd
****

G24
White, Michael
Het Medici geheim
***

G25
Gawain, Shakti
Rijk zijn, creëer je eigen welzijn
****

G26
Vrba, Rudolf
Ik ontsnapte uit Auschwitz
****

G27
Grant, Charles L.
X-Files: Wervelwind
***

G28
Cortez, Donn
CSI: Gifstof
***

G29
Grant, Charles L.
X-Files: Kobolt
***

G30
De Waal & Baantjer
Een tip van de sluier
****

G31
Cock, Tom de
De openbaring; een profetie
****

G32
Slaughter, Karin
Doorn in mijn vlees


G33
Collins, Max Allan
Oud Zeer


G34
Lewis, C.S.
De Kronieken van Narnia


G35
Verne, Jules
20000 mijlen onder de zee
****

G36
De Waal & Baantjer
Een kuil voor een ander


G37
Doyle, Arthur Conan
Verhalen van Sherlock Holmes


G38
Shakespeare, William
Hamlet, Prins van Denemarken


G39
Bijnsdorp, Maaike
Teamgeest
****

G40
Verne, Jules
Michael Strogoff, Koerier van de Tsaar


G41
Kafka, Franz
Het vonnis en twee andere meesterverhalen


G42
Malakusea, Jaleesa
****

G43
Koryta, Michael
Het stille uur
****

G44
Schulz, Charles M.
Good Grief, Charlie Brown!


G45
Verne, Jules
Naar het middelpunt van de aarde


G46
Grant, Charles L.
De grafschenners en andere verhalen


G47
Christie, Agatha
Een kat tussen de duiven


G48
Teng, Tais
Cepheide


G49
Hayder, Mo
Ritueel
****

G50
Heuvel, Dick van den
Wulffers en de zaak van de bloedverwanten


G51
Kertész, Imre
Ik, de ander


G52
Gaarder, Jostein
Maya


G53
Bjørik, Samuel
Ik reis alleen


G54
Berr, Hélène
Oorlogsdagboek


G55
Egmond, Michel van
Kieft


G56
Bauer, Josef Martin
De witte hel


G57
Heuvel, John van den
Ontvoering! Het geheime dossier over Ferdi E


G58
Hayder, Mo
Huid


G59
Preußler, Otfried
Meester van de zwarte molen


G60
Szpilman, Wladyslaw
De Pianist


G61
Snijders, A.L.
Nederland leest de mooiste korte verhalen
**


Waardering
00 x 1* (waardeloos-niet uitgelezen)
00 x 2* (zonde van mijn tijd-wel uitgelezen)
00 x 3* (goed)
00 x 4* (zeer goed)
00 x 5* ( Subliem)

Geen opmerkingen: