Currently reading

Trisha's currently-reading book montage

Getuige
De Grote Zaal
De Verloren Vogel


Trisha's reading »

dinsdag 9 juli 2013

David Seltzer: Het omen


Het omen
Het omen by David Seltzer
My rating: 0 of 5 stars

Inhoud:
2000 jaar geleden was zijn geboorte voorspeld - nu is hij vijf en zijn tijd is gekomen...

Op het zesde uur van de zesde dag van de zesde maand schenkt de vrouw van de bekende diplomaat Robert Thorn te Rome het leven aan hun zoontje Daminen. Er valt een afschuwlijke schaduw over deze dag, maar dat weten alleen de vader en de priester en zij bewaren het in het diepste geheim. Langzaam maar zeker voltrekken er zich bizarre gebeurtenissen: Het kindermeisje pleegt op spectaculaire wijze zelfmoord. In een dierentuin raken de dieren in paniek als zij Damien zien.
Een priester, die Damien's vader probeert te waarschuwen voor naderend onheil, vindt tijdens een verschrikkelijk onweer de dood.

Waardering:
Het boek was beangstigend omdat de schrijfstijl als een film werd vertelt. Jammer genoeg heb ik de film als eerste gezien voordat ik het boek las. Hierdoor werd mijn fantasie een beetje geleid door de scenes van de film. Het maakt het boek er echter niet minder eng om.
Omdat ik, toen ik het boek las, nog geen beoordelingen en mening gaf over boeken is het voor mij niet mogelijk om nu een juiste waardering aan het boek te geven. Ik hoop in de aankomende jaren tijd te vinden om het boek weer op te pakken om opnieuw te lezen, zodat ik ook dit boek een waardering kan geven.

Boekinformatie:
Uitgeverij:
ISBN: 90.6057.084.7
200 pagina's; Paperback



View all my reviews

Geen opmerkingen: