Currently reading

Trisha's currently-reading book montage

Getuige
De Grote Zaal
De Verloren Vogel


Trisha's reading »

donderdag 11 juli 2013

Cees Nooteboom - Een lied van schijn en wezen


Een lied van schijn en wezen
Een lied van schijn en wezen by Cees Nooteboom
My rating: 0 of 5 stars

Inhoud:
In Een lied van schijn en wezen (1981) speelt Cees Nooteboom een geraffineerd spel met tijd en werkelijkheid; deze betoverende en elegante roman laat zich lezen als een filosofische bespiegeling over het schrijverschap.Drie personages lijken zich langzaam los te maken uit de mist der tijden: een krijgshaftige Bulgaarse kolonel - fanatiek Schopenhauerlezer -, een tamelijk cynische dokter en zijn aanstaande echtgenote. Tussen dit drietal ontspint zich een intrigerende driehoeksverhouding, die tot een uitbarsting komt als ze gedrieën naar Rome reizen - in 1879. Maar de schrijver reist ook naar Rome - honderd jaar later -, zijn personages achterna. En ook hij blijft niet geheel ongevoelig voor de charmes van de doktersvrouw. Zal de schrijver erin slagen zijn verhaal af te ronden?

Waardering:
Omdat ik, toen ik het boek las, nog geen beoordelingen en mening gaf over boeken is het voor mij niet mogelijk om nu een juiste waardering aan het boek te geven. Ik hoop in de aankomende jaren tijd te vinden om het boek weer op te pakken om opnieuw te lezen, zodat ik ook dit boek een waardering kan geven.

Boekinformatie:
Uitgeverij: De Bezige Bij
ISBN: 90.295.3141.x
84 pagina's; Hardcover



View all my reviews

Geen opmerkingen: