Currently reading

Trisha's currently-reading book montage

Getuige
De Grote Zaal
De Verloren Vogel


Trisha's reading »

zaterdag 6 juli 2013

Lars Kepler: Contract


Contract
Contract by Lars Kepler
My rating: 4 of 5 stars

Op een zomernacht wordt op een verlaten plezierjacht dat ronddobbert in de Stockholm-archipel het lichaam van een vrouw gevonden. Ze lijkt verdronken te zijn, maar haar longen zijn gevuld met brak water dat niet afkomstig blijkt te zijn van de archipel. De volgende dag wordt er een man gevonden in zijn appartement in Stockholm. Hij hangt aan een plafondhaak, in een verder lege kamer. Inspecteur Joona Linna is ervan overtuigd dat de man zelfmoord heeft gepleegd. Hij krijgt gelijk, maar daarmee is de zaak niet gesloten. De twee doden vormen de opmaat tot een reeks duizelingwekkende en gevaarlijke gebeurtenissen die Joona Linna meesleuren in een nietsontziende jacht op de moordenaar.

Wat een auteur zeg. Dit is mijn tweede boek van hem en ik sta versteld. Iemand zei mij dat Keplers boeken spannender worden bij elk nieuw verhaal. En ja ik moet toegeven dat ik verbaast sta. Dit verhaal is nog beter dan Hypnose. Dit is een auteur die ik blijf volgen en waarvan ik meer wil lezen in fysieke vorm. De vier sterren zijn terecht. de personages voelen echt, de spanning wordt opgebouwd en je wilt blijven lezen, want je wilt weten wat er gaat gebeuren. Alleen het beste is goed genoeg.


(G2013/12)


View all my reviews

Geen opmerkingen: