Currently reading

Trisha's currently-reading book montage

Getuige
De Grote Zaal
De Verloren Vogel


Trisha's reading »

zondag 7 juli 2013

Thomas Harris: De schreeuw van het lam


De schreeuw van het lam
De schreeuw van het lam by Thomas Harris
My rating: 0 of 5 stars

Inhoud (spoilers):
Clarice Starling is in opleiding bij de FBI. Ze hoopt later een baan te vinden bij Gedragswetenschappen, die zich bezighouden met seriemoordenaars. Jack Crawford, die daar werkt, vraagt Starling te gaan praten met dr. Lecter. Hij kan voor een doorbraak zorgen in de zaak Buffalo Bill. Er zijn namelijk al enkele jonge vrouwen vermoord. Ze werden gevild.

Lecter ontvangt Starling en zorgt inderdaad voor een doorbraak. Starling helpt mee, maar als de moordenaar gearresteerd wordt, zit zij 500 kilometer daar vandaan. Of dat denkt men. In feite woont Buffalo Bill, die eigenlijk Jame Gumb heet, in Calumet City, waar Starling op onderzoek is. Ze belt aan bij Gumb.

Starling slaagt erin hem neer te schieten, en zijn laatste slachtoffer, Catherine Martin Baker, de dochter van een senator, levend te redden.

Waardering:
Omdat ik, toen ik het boek las, nog geen beoordelingen en mening gaf over boeken is het voor mij niet mogelijk om nu een juiste waardering aan het boek te geven. Ik hoop in de aankomende jaren tijd te vinden om het boek weer op te pakken om opnieuw te lezen, zodat ik ook dit boek een waardering kan geven.

Uitgeverij: Luitingh Sijthoff
ISBN: 90.245.2307.9
380 Pagina's



View all my reviews

Geen opmerkingen: