Currently reading

Trisha's currently-reading book montage

Getuige
De Grote Zaal
De Verloren Vogel


Trisha's reading »

zaterdag 21 februari 2015

Nigel Blundell: Het Grote Mysterieboek


2 van 5 sterren

Nigel Blundell vertelt onder de verschillende hoofdstukken de verhalen van mensen die iets hebben meegemaakt of de legendes en mysteries van de wereld.
Onder de diverse verhalen zijn er verhalen over UFO-waarnemingen, de ondergang van de Lusitania, De Bermuda driehoek en het verhaal over het lichaam van Evita.

Het boek krijgt van mij 2 sterren. Buiten het feit dat het boek al wat ouder is (1984), heeft het veel spelfouten en stijlfouten. Er is geen onderbouwing in dit boek. Alles is een verhaal van horen en zeggen. Mogelijk zijn sommige verhalen goed onderzocht, maar andere verhalen heb ik mijn twijfels.
In de tijd dat het uitgegeven is, zal het een boek zijn dat veel stof heeft doen opwaaien. Ik bedoel een president die aangeeft dat hij een UFO heeft gezien, is niet zomaar iets. Toch twijfel ik of de bronnen die Blundell heeft geraadpleegd ook daadwerkelijk de “waarheid” hebben staan.
Nee, dit is niet mijn soort boek. Misschien speelt het tijdsaspect hier wel mee.
---
Nigel Blundell was journalist in Australiƫ, Groot-Brittanniƫ en de Verenigde Staten. Na 25 jaar als journalist gewerkt te hebben werd hij auteur van meer dan 40 boeken die over de gehele wereld worden gelezen.

---
© 1982 Octopus Books Limited, London
Oorspronkelijke titel: The World’s Greatest Mysteries
©1984 In den Toren, Baarn (BelgiĆ«: Uitgeverij Westland nv; Schoten)
Vertaling: M.R. Smit-van den Bosch

ISBN: 90.6074.105.6
157 pagina’s; Paperback

(G2015/13)

Geen opmerkingen: