Currently reading

Trisha's currently-reading book montage

Getuige
De Grote Zaal
De Verloren Vogel


Trisha's reading »

zondag 9 september 2018

Review: Uit Poirot's praktijk

Uit Poirot's praktijk Uit Poirot's praktijk by Agatha Christie
My rating: 4 of 5 stars

Agatha Christie's schepping Hercule Poirot is in de loop der jaren een even legendarische speurder geworden als Sherlock Holmes. Deze bundel bevat veertien korte verhalen waarin de beroemde detective en zijn assistent, kapitein Hastings, de hoofdrol spelen.
Veertien voorbeelden van de geniale manier waarop Poirot zijn kleine grijze cellen weet te gebruiken om zelf de meest ingewikkelde puzzels op te lossen.

======== Het boek krijgt 4 sterren ========
Een boek met korte verhalen van diverse onderzoeken die Poirot heeft onderzocht, met of zonder zijn beste vriend Hastings.
Leuke verhalen en minder leuke verhalen, maar altijd met de twist van Christie. Een boek dat je snel uit hebt als je er even voor gaat zitten, maar waarbij de hersenen even moeten kraken. Want Christie zou Christie niet zijn als het verhaal lijkt wat het is.

Vier sterren omdat het mij de plezier heeft bezorgd wat ik had verwacht. Ik moest denken, was verbaast en moest lachen, maar nooit heeft het me verveeld. Christie blijft voor mij de Koningen van de detectives. Haar schrijfstijl is prettig en haar karakters zijn ondanks de dunne boekjes en korte verhalen nooit plat. Ze laat je in korte tijd toch meer zien van haar hoofdpersonen door de boeken heen. En dat maakt dat je heerlijk mee kan leven in de wereld van Poirot en Hastings

View all my reviews

Geen opmerkingen: