Currently reading

Trisha's currently-reading book montage

Getuige
De Grote Zaal
De Verloren Vogel


Trisha's reading »

maandag 21 mei 2018

Review: Ik was een van hen (Giusy Vitale)

Ik was een van hen Ik was een van hen by Giusy Vitale
My rating: 4 of 5 stars

- Als ik het nu zeg, gelooft niemand me, maar in de gevangenis heb ik geleerd om vrij te zijn. Vanaf die dag in maart 2005 begon ik weer te slapen, te eten en mijn cel keurig schoon te houden , en af en toe maakte ik zelfs een praatje met andere gevangenen. In die cel zat een trap, en die poetste ik continu: het was de schoonste trap van de gevangenis. Maar het belangrijkste was dat mijn gedachten van mezelf waren, dat mijn tijd van mezelf was, dat ik van mezelf was. En ik wilde niet alleen voor mezelf leven, maar vooral voor mijn kinderen. Makkelijk zou het niet worden, maar ik was nog jong - pg. 151 - 152

======== Het boek krijgt 4 sterren ========
Het verhaal van Giusy Vitale, de eerste vrouwelijke Maffia hoofd. Die om haar kinderen te beschermen en haar leven in eigen handen te nemen, samen gaat werken met justitie.
Giusy vertelt in dit boek haar verhaal. Hoe zij opgroeit in een "normaal" gezin tot het moment dat het duidelijk wordt dat haar broers voor de Maffia werken. Hoe de vrouwen in het gezin hun leven opgeven voor deze broers en hoe Giusy in het bijzonder haar leven laat leiden door haar broers. Totdat ze beseft dat het genoeg is.

View all my reviews

Geen opmerkingen: