Currently reading

Trisha's currently-reading book montage

Getuige
De Grote Zaal
De Verloren Vogel


Trisha's reading »

woensdag 2 mei 2018

Het zijn net mensen: beelden uit het Midden-Oosten

Het zijn net mensen: beelden uit het Midden-Oosten Het zijn net mensen: beelden uit het Midden-Oosten by Joris Luyendijk
My rating: 4 of 5 stars

"Toen ik nog enkel de Arabische wereld deed en het Heilige Land via de media volgde, was me al wel opgevallen dat voor alles meer dan één woord bestond. Ik had het aangezien voor folklore, materiaal voor de mediapagina: hebben ze zelfs dáár ruzie over. Maar toen ik er middenin zat, realiseerde ik me dat ze júist daar ruzie over hadden. Die woorden vormden samen een perspectief en er waren zo veel woorden, omdat er zo veel perspectieven waren." p. 133

Ik keek al weinig journaal, omdat ik van mening was dat er te weinig verschillende perspectieven werd getoond. Dit boek heeft mij zoveel meer laten zien. Luyendijk laat een andere kant zien en vertelt tevens een stukje waarom. Is het van belang dit te lezen? Voor mij. Want het heeft mij meer informatie gegeven en bevestigde niet alleen een gedeelte, maar opende ook mijn ogen voor een ander gedeelte. Maar ik blijf ook met vragen achter. Maar het zet me wel aan het denken en maakte mij wel bewuster over mijn eigen mening over de wereld.


View all my reviews

Geen opmerkingen: