Currently reading

Trisha's currently-reading book montage

Getuige
De Grote Zaal
De Verloren Vogel


Trisha's reading »

zaterdag 14 maart 2015

Tisa Pescar: Wolfmaan


Wolfmaan
Wolfmaan by Tisa Pescar
My rating: 4 of 5 stars

Nice...

- In mijn traditie is rood de kleur van de dood. Mijn grootmoeder heeft me geleerd dat er na de dood altijd weer leven is, zij het in een andere vorm. Ik weet dat zij gelijk heeft, maar wanneer een geliefde sterft is het moeilijk om daarop te vertrouwen. Toch moet ik het proberen. Als ik dat niet doe, kan ik de draad die naar mijn eigen lotsbestemming leidt niet langer volgen. Dan is mijn leven ook voorbij. Dat mag ik niet laten gebeuren. Het is mijn tijd nog niet. pg 251 -

Wolfmaan het verhaal over Radu en zijn gezin. In dit verhaal is Radu bezig met een transformatie. Maar tijdens zijn afwezigheid is zijn zoon, Veles, ontvoert door hun oudste aartsvijand Vidar. Vidar had dood moeten zijn. Maar heeft de aanval op hem overleefd en is nu uit op wraak.
Als Radu weer aanwezig is gaan hij en zijn gezin, bestaande uit Cat, Pascal, Eris en Maire opzoek. Hierbij wordt Maire ook ontvoert. Het gebeuren heeft grote impact op het gezin. Maar met de juiste stappen en de juiste acties weten ze dit kwaad te overwinnen, met alle gevolgen van dien.

Een mooi, goed en stevig geschreven verhaal. Ik heb het boek in eerste instantie tijdelijk weggelegd. Vooral omdat ik veel met andere boeken bezig was. Maar ik ben zo blij dat ik het weer heb opgepakt en nu heb uitgelezen, want ik kon gewoon niet meer stoppen. Zelfs tijdens mijn werk bleef het boek spoken en wilde ik het lezen. Het is nu uit en ik vind het jammer dat ik het zo snel wilde lezen. Ik mis Radu en zijn gezin. Ik mis de warme uitstraling van het verhaal en de kruipende spanning die je soms tegemoet komt.
De taal is duidelijk en het is makkelijk te lezen.
Vier sterren voor dit boek.
---

Tisa Pescar is geboren in 1967 te Rotterdam. Van kinds af aan schrijft ze verhalen.
In 1997 gaat ze in een commune wonen in Frankrijk. Dit leven brengt haar op ideeën.
In 2003 komt haar eerste boek uit en sindsdien brengt ze boeken, maar ook korte verhalen uit via Parelz. Andere boeken van haar zijn Jachtmaan, Wolfmaan en heksenmaan.

Meer te lezen over Tisa en haar boeken? Kijk op:
http://www.tisapescar.com/
--
Boek werd een aantal maanden terug door Tisa op haar site aangeboden om vrij te downloaden. Dit heb ik gedaan en ik heb er zeker geen spijt van. Ik raad medelezers van fantasy, weerwolven en vampiers aan dit boek zeker te lezen.

(G2015/19)



View all my reviews

Geen opmerkingen: