Currently reading

Trisha's currently-reading book montage

Getuige
De Grote Zaal
De Verloren Vogel


Trisha's reading »

zaterdag 14 maart 2015

Geronimo Stilton: De ontdekking van de superparel

3 van 5 sterren (volwassen)
4 van 5 sterren (kinderen)


Geronimo Stilton is een redacteur bij een krant. Tijdens de zomer trakteert Patty, zijn vriendin, hem, haar nichtje Pandora, zijn neefje Benjamin en tante Lilly op een vakantie naar Roverseiland. Patty moet daar een rapportage maken en neemt de hele familie mee. Stilton krijgt tevens duiklessen cadeau van Patty.
Tijdens zijn eerste les wordt Stilton aangevallen. Zijn begeleider is erg geïnteresseerd in het hele gebeuren en wilt gaan jagen op wat Stilton heeft aangevallen.
Al snel komt Stilton er achter dat het geen haai of iets was maar een reuze oester. Wat er in de oester zit is echter van een waarde dat voor de hoteleigenaar en zijn kinderen ontzettend van belang is, maar voor Stilton nog meer waarde heeft.
Zo begint het avontuur voor Geronimo Stilton en zijn vrienden.

Een collega vertelde mij over de boeken van Geronimo Stilton. Het zouden leuke boeken zijn en ook al zijn het kinderboeken ze zijn leuk om te lezen. Van jongs af aan ben ik gek op lezen, maar echte kinderboeken kan ik me niet herinneren gelezen te hebben. Ik weet dat ik De Vijf van Enid Blyton en Euro-5 van Ben Benson las. Ja en stripboeken zoals Lucky Luck. Ik had niet gedacht dat er andere kinderboeken waren die leuk waren. Tot ik in de kringloopwinkel dit boek tegen kwam. voor de prijs hoefde ik het niet te doen dus ik nam het mee. En wat heb ik genoten.
Het is leuk. Het is een kinderdetective verhaal waar geen echte spanning in voorkomt maar waar de avonturen zorgen voor een leuke nieuwsgierigheid van wat er kan gebeuren. De lay-out is leuk en gezellig. Speels is het ook. Worden die op een leuke manier worden vormgegeven en een actieve vraag waarbij de kinderen moeten zoeken. Voor volwassenen is het ook leuk omdat je toch merkt dat je niet alles ziet wat op een plaatje staat.
Dit is een boek voor kinderen dat ze aan het lezen zou kunnen krijgen. Het is leuk en maakt nieuwsgierig. Als ik dit boek vroeger zou hebben gehad, had ik alles gelezen.
 Drie sterren naar de maatstaven voor volwasseneboeken. Maar voor een kinderboek met een andere maatstaf zou ik zeggen 4 sterren.
==
©2009 Edizioni Piemme S.p.A. Milaan, Italië
©Internationale rechten Atlantyca S.p.A.
©2011 BV De Wakkere Muis, Amsterdam

ISBN 978.90.8592.146.2
128 pagina's; hardcover small

(G2015/16)

Geen opmerkingen: