Currently reading

Trisha's currently-reading book montage

Getuige
De Grote Zaal
De Verloren Vogel


Trisha's reading »

vrijdag 30 januari 2015

Meerdere boeken lezen en dan toch nog dat ene boek erbij...

Hebben jullie dat wel eens? Dan ben je met 2 of meer boeken bezig. Een voor je bed, een voor in je tas en misschien wel een ander voor op de bank. Ik wel. Ik heb een boek naast mijn bed. Op dit moment is dat Inge en Mira van Marianne Fredriksson. Ik lees het boek niet veel,  omdat ik tegenwoordig toch vrij snel in slaap val als ik op bed lig. Voor op de bank ligt het boek IT van Stephen King te wachten. Daar lees ik per dag een paar pagina's en in het weekend kan ik, als ik niet met andere dingen bezig ben de gehele dag in lezen. Daarnaast heb ik voor aan de eettafel (ja, je leest het goed) het boek Kamp Amersfoort van Geraldien von Frijtag Drabbe Künzel. Een apart boek waar ik mijn hoofd goed bij moet houden en af en toe wat aantekeningen moet maken. Dan lees ik zo af en toe ook nog Wolfmaan van Tis Pescar. Dit komt af en toe weer eens even naar boven voor op de bank als ik geen zin heb om IT te lezen. 

Maar sinds vandaag is er een boek bijgekomen. Namelijk Het familieportret van Jenna Blum. Ik heb het boek gekregen en dacht ik lees het wel als het nodig is. Maar nu merk ik dat ik het wil lezen en dus pak ik het er maar bij. De cover trekt met wel aan. Ik weet niet of dit nou onder WOII valt of dat het echt als roman moet worden beschreven, maar in ieder geval is het apart. Ik weet niet precies waar het boek overgaat, ik zie dat mensen het goed beoordelen. Maar dat het met de oorlog te maken heeft, maakt dat ik het wil lezen. Ik ben altijd benieuwd naar nieuwe boeken over de oorlog en het leven erna van de mensen die het hebben overleefd.

Ik ga me op dit boek storten en hoop dat ik op korte termijn hier iets kan vertellen erover. 

Geen opmerkingen: