Currently reading

Trisha's currently-reading book montage

Getuige
De Grote Zaal
De Verloren Vogel


Trisha's reading »

zondag 23 december 2018

Review: De Logica van de vampier

De Logica van de vampier De Logica van de vampier by Adelaida García-Morales
My rating: 3 of 5 stars

Een verhaal over een vrouw die naar aanleiding van een bericht dat zij krijgt van een vriend over de dood van haar broer, terug gaat naar haar geboorteplaats.
Hier ontmoet ze de vriendin en de groep vrienden van haar broer. Iedereen ontkent dat er iets met haar broer aan de hand is, maar als ze blijft zoeken, komt ze achter meer dan haar lief is.
Ze begint te twijfelen aan de acties van Don Alfredo, een charismatische man, die iedereen weet te beïnvloeden, maar zelf buiten schot blijft.
Een verhaal waar de oude term vampier die bloed uit je zuigt, wordt vervangen door de hedendaagse vampier die energie uit je zuigt en je zo weet te manipuleren dat hij/zij alle invloed op je heeft.

Een verhaal goed geschreven en zo duidelijk en voor mij heel herkenbaar.
Maar toch kon het boek mij niet heel veel vasthouden. over de laatste 100 pagina's heb ik vrij lang gedaan. De schrijfstijl is op bepaalde momenten snel en sleurt je mee, maar vaak ook stroperig.
Het is in ieder geval niet mijn stijl of soort boek om te lezen. Door het herkenbare verhaal krijgt het boek van mijn wel drie sterren.

View all my reviews

Geen opmerkingen: