Currently reading

Trisha's currently-reading book montage

Getuige
De Grote Zaal
De Verloren Vogel


Trisha's reading »

woensdag 11 juni 2014

Tess Gerritsen - Incendio


Incendio
Incendio by Tess Gerritsen
My rating: 4 of 5 stars

-Gerda kijkt me aan. "L'Incendio. Het vuur vvan de liefde?' 'Of van de hel,'zeg ik zachtjes. Ik masseer mijn slapen. Speel het alsjeblief niet. Ik kan het niet verdragen.'- pg. 43

Het verhaal gaat over violiste Julia. Ze heeft een concert gegeven in Rome en tijdens een wandeling is ze opzoek naar een souvenir voor haarzelf. Ze voelt zich aangetrokken tot een antiekwinkel waar ze een boek ontdekt met zigeunermuziek. Tijdens het bladeren valt er een los vel uit het boek. De titel van het stuk heet L'Incendio. Al snel merkt ze dat ze de muziek wilt spelen en koop het boek met losse vel. Bij thuiskomst speelt ze het stuk voor het eerst. Maar dan gebeuren er rare dingen. Julia's dochter, Lilly zit onder het bloed en hun kat is dood. Eerst denkt men dat het een ongeluk is, maar Julia gelooft het niet. Als er daarna nog meer onverklaarbare dingen gebeuren, verliest Julia de grip op de muziek en haar leven/gezin.
Hierdoor besluit ze op onderzoek uit te gaan naar de oorsprong van het stuk L'Incendio

Vier sterren:
Een apart verhaal dat niet gelijk staat aan Rizzoli en Isles. Sterker nog dit soort verhalen mag Gerritsen meer schrijven. De spanning in het verhaal is anders... Het is onderhuids en onverklaarbaar. Net zoals het verhaal zelf. Wie is er de dader en waarom lijkt het of Julia toch gelijk heeft? Sterker nog Wat is er echt aan de hand?
Daarnaast is dit boek een open eind waardoor ik de kriebels krijg, want ik zou wel willen weten waar dit verhaal heen gaat...Het heeft potentie voor een vervolg.

-"Hoe vind je mijn jurk?" Ik maak een pirouette om met de perzikkleurige zijde te pronken. "Prachtig," zegt hij, maar hij gaat alweer naar binnen. Terug naar haar. "Kom, Lily, we moeten gaan. Mama is zover." Door de open deur zie ik dat hij een jas over haar schouders legt en haar hals kust. Ik zie hem naar haar glimlachen alsof zij de enige vrouw op de hele wereld is. Hij heeft alleen maar oog voor haar. Altijd.- pg. 94
---
Tess Gerritsen studeerde af aan de Stanford Universiteit en studeerde medicijnen aan de universiteit van Californië. Tijdens haar zwangerschapsverlof begon ze voor het eerst te schrijven.
Haar 1e boek kwam uit in 1987 als een romantische thriller. Er volgenden nog 8 van zulke boeken.
In 1993 schreef ze een script voor een tv-film dat uitgezonden werd door CBS.
In 1996 kwam haar eerste echte medische thriller uit.
haar boeken worden in 40 landen uitgegeven en ze heeft al meer dan 25 miljoen boeken verkocht.
Daarnaast heeft ze verschillende prijzen gewonnen.
Meer informatie over Gerritsen en haar boeken is te vinden op een van de onderstaande sites.
http://www.tessgerritsen.com/
https://www.crimezone.nl/web/Auteur/Tess-Gerritsen.htm1
https://www.goodreads.com/author/show/18149.Tess_Gerritsen
---
©2013 Tess Gerritsen
Incendio
©2014 Nederlandse vertaling The House of Books, Amsterdam
Vertaling: Els Franci-Ekeler
Omslagontwerp: Loudmouth, Robert Adriaansen
Omslagillustratie: Shutterstock
Auteursfoto: Kelly Campbell, Photography
Opmaak binnenwerk: Zetspiegel, Best
Druk: Koninklijke Wöhrmann, Zutphen

ISBN: 978.90.5965.245.3
95 pagina's; Pocket
Uitgifte van de Stichting Collectieve Propaganda van het Nederlandse Boek t.g.v. Juni- Maand van het Spannende boek 2014

[G2014/23]



View all my reviews

Geen opmerkingen: