Currently reading

Trisha's currently-reading book montage

Getuige
De Grote Zaal
De Verloren Vogel


Trisha's reading »

zondag 3 juni 2007

Saskia Noort: Afgunst

AfgunstAfgunst by Saskia Noort
 My rating: 3 of 5 stars

Achterflaptekst:
'Het is hem. Ernst Scholten. Ik zie hem meen bij binnenkomst. In zijn zwarte motorjack, dat hij al sinds mensenheugenis draagt en bijna nooit uittrekt. Hij is dikker geworden. Heeft inhammen boven zijn slapen. Het haar dat over is, is donker, kort en stekelig. Dezelfde priemende blik in zijn gitzwarte ogen, de kaken gespannen, de mond een strenge streep. Angst dringt zich als een oude bekende op. Het irriteert me dat hij die na vijftien jaar nog steeds in me opwekt.'

Afgunst is een bloedstollend verhaal over dominantie en onderwerping, en over de vernietigende kracht van afgunst.

Mening:
Voor mij is het de eerste keer dat ik een boek lees van een Nederlandse schrijfster. En wat heb ik veel gemist. Het verhaallijn, de stijl, alles zo goed geschreven. Het gevoel dat je krijgt je voelt gewoon met de personages mee. Een aanrader vooral omdat het voor lezers die de auteur niet kennen. Tot eind Juni 2007 is het boek te krijgen bij aankoop van boeken ter waarde van minimaal € 12,95 ivm De maand van het Spannende boek.

Uitgeverij : Stichting Collectieve Propaganda van het Nederlandse Boek
ISBN: 978.90.5965.049.7
95 pagina’s

(G2007/16)

View all my reviews

Geen opmerkingen: